بررسی نشست ناشی از عبور ماشینهای حفار تونل از زیر سازه زیرگذر لاله تبریز
چكیده
حفاری تونل در مناطق شهری، عبور از مجاورت و یا از زیر سازههای مهم را اجتنابناپذیر کرده است در حالی که حفاری تونل حتی بصورتمکانیزه نیز در هر شرایط باعث تغییرشکل زمین اطراف و نشستهایی در سطح زمین میگردد و سازههای واقع در مسیر تونل و مجاورت آن راتحت تأثیر قرار میدهد. لذا پیشبینی میزان این تأثیر قبل از وقوع هرگونه آسیب به سازهها، اهمیت اساسی دارد.6 متر بوسیله دو دستگاه ماشین حفار تونل از نوع سپر توازنی / اجرای تونلهای دوقلوی متروی تبریز با قطر حفاری 88 (EPB) ، با پیشرفتفیزیکی حدود 32 درصد در حال اجراست. عمق تونل از حدود 8 تا 22 متر از سطح زمین قرار داشته و در بخش اعظم مسیر، تراز تونل در زیر7 متر از زیر کف / 15 متر از سطح زمین قرار داشته و با فاصله حدود 5 / سطح آب زیرزمینی قرار دارد. عمق تونل در محدوده زیرگذر لاله، حدود 5زیرگذر لاله عبور میکند. زمینشناسی مسیر در مقطع روباره و تراز تونل از لایههای ماسهای و ماسه سیلتی و در تراز زیر کف تونل از لایههایماسهای و رسی تشکیل شده است.با توجه به گسترش روزافزون استفاده از ماشینهای حفار از نوع سپر توازنی و عبور از مجاورت سازههای مهم، بررسی تأثیر حفاری تونل برسازههای مجاور از اهمیت زیادی برخوردار است. در این مقاله تأثیر عبور ماشینهای حفار بر سازه زیرگذر لاله مورد بررسی قرار گرفته است.در این مقاله با انجام تحلیل عددی با استفاده از نرمافزار 3DFLAC ، میزان نشست حاصل عبور ماشینهای حفار تونل بر سازه زیرگذر چهارراه لالهمورد بررسی قرار گرفته و نتایج بدست آمده با نتایج حاصل از اندازهگیری نشست در حین و بعد از اتمام حفاری تونل مورد مقایسه قرار گرفتهاست.مقایسه نتایج محاسباتی و برداشتهای انجام یافته پس از عبور ماشینهای حفار تونل نشان داد میزان نشتهای محاسباتی بیش از مقادیر اندازه-گیری شده میباشد. بیشترین نشت در دیوار خروجی زیرگذر در تونل رفت و برگشت به ترتیب حدود 3 و 8 میلیمتر اندازهگیری گردید در حالیکه12 میلیمتر را نشان میداد. / مقادیر محاسباتی به ترتیب حدود 11 و 6نتایج بدست آمده حاکی از همخوانی نسبتاً خوب میزان نشستهای اندازهگیری شده با مقادیر تحلیل عددی میباشد. علت اختلاف موجود بین نتایج را میتوان به خطاهای ناشی از روش اندازهگیری نشست و همچنین تأثیر دال بتنی سازه زیرگذر نسبت داد.
واژههای کلیدی:
تونل . ماشین حفار . متروی تبریز . چهارراه لاله . نشست زمین
دومين کنفرانس منطقه ای و یازدهمين کنفرانس تونل ایران (1394)
بلافاصله پس از پرداخت هزینه لینک دانلود توسط سیستم فعال و در اختیار شما قرار می گیرد و یک کد رهگیری جهت پیگیری احتمالی درخواست، به شما داده می شود. همچنین بعد از چند ثانیه به صفحه مورد نظر جهت دریافت مقاله انتقال داده خواهید شد.
قیمت:5900 تومان
پک جامع آموزش نرم افزار دیتاماین (DATAMINE+ Datamine NPV Scheduler
پک جامع آموزش نرم افزار یودک (UDEC)
پک جامع آموزش نرم افزار فلگ دو بعدی (FLAC 2D)
پک جامع آموزش نرم افزار راک ورکس (ROCKWORKS)
پک جامع آموزش نرم افزار پلکسز (PLAXIS)
پک جامع آموزش نرم افزار PLAXIS 3D TUNNE
پک جامع آموزش نرم افزار PHASE 2
پک جامع آموزش نرم افزار SLIDE
پک جامع آموزش نرم افزار فلگ سه بعدی (FLAC 3D)
پک جامع آموزش نرم افزار سورپک (Gemcom Surpac)
پک جامع آموزش نرم افزار Plaxis 3D Foundation
پک جامع آموزش نرم افزار UNWEDGE
پک جامع آموزش نرم افزار Swedge
پک جامع آموزش نرم افزار تریدک (3DEC)
پک جامع آموزش نرم افزار MODSIM
پک جامع آموزش نرم افزار پی اف سی سه بعدی (PFC 3D)
پک جامع آموزش نرم افزار آباکوس (ABAQUS)
پک جامع آموزش نرم افزار ژئواستادیو (Geostudio)
پک جامع آموزش نرم افزار پی اف سی دو بعدی (PFC 2D)
پک جامع سنجش از دور به همراه آموزش نرم افزار ER Mapper
پک جامع آموزش نرم افزار دیپس (Dips)
پک جامع آموزش نرم افزار میکروماین (Micromine)
پک جامع آموزش نرم افزار تراوش سه بعدی (SEEP 3D)
پک جامع آموزش نرم افزار 2013 PLAXIS 3D
پک جامع آموزش نرم افزار جم کام ویتل (GEMCOM Whittle)
پک جامع آموزش نرم افزار دیپ سویل (Deep Soil)
پک جامع آموزش نرم افزار سورفر (Surfer)
پک جامع آموزش نرم افزار میداس جی تی اس (MIDAS GTS NX 2016)
پک جامع آموزش نرم افزار جمکام جمز (GEMCOM GEMS)
پک جامع آموزش نرم افزار سپ (SAP 2000)
پک جامع آموزش نرم افزار جمکام ماینکس (GEMCOM GEOVIA Minex)
پک جامع آموزش نرم افزار وکسلر (Voxler)
منبع: http://www.irock1.ir
:: موضوعات مرتبط:
دانلود مقالات فارسی (کنفرانس های داخلی) ,
مقالات مکانیک سنگی و ژئوتکنیکی ,
,
:: برچسبها:
دانلود ,
مقاله ,
رایگان ,
تونل ,
ماشین حفار ,
متروی تبریز ,
چهارراه لاله ,
نشست زمین ,
:: بازدید از این مطلب : 2385
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4