پس از انتخاب کلید عضویت در انتهای صفحه جدیدی که باز خواهد شد، اطلاعات خود را تکمیل و عضویت خود را تایید نمایید
درباره وب سايت
مرجع آموزش زمین شناسی، سنجش از دور، معدن و عمران
جامع ترین و معتبرترین آموزش برای نرم افزار های زمین شناسی، مهندسی معدن، ژئومکانیک (مکانیک سنگ و ژئوتکنیک)، عمران (خاک و پی)
............................................
رزومه مدرسان:دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا رشته های مهندسی معدن و عمران دانشگاه صنعتی امیرکبیر (پلی تکنیک) تهران
جهت آموزش حضوری و غیر حضوری (آنلاین و تهیه فیلم آموزشی) نرم افزار ها با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید............................................
09157330367-09381295869 اسمعیلی-مدیریت وبسایت........ ................................................ در صورتی که موفق نشدید با شماره های فوق تماس حاصل فرمایید از طربق ایمیل زیر نیز می توانید در خواست خودتان را مطرح نمایید.......................................
raminesmaeili68@gmail.com
...................این سایت در ستاد ساماندهی پایگاه های اینترنتی به ثبت رسیده است و تمامی محصولات و خدمات این سایت حسب مورد دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه می باشد. همچنین فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود
اولین پکیج آموزشی کنکور دکتری مکانیک سنگ معدن (+پاسخ تشریحی سوالات 11 دوره اخیر کنکور) خرید آنلاین بیش از 55 ساعت فیلم آموزشی و دانلود بلافاصله پس از خرید
اندازه گیری ارتعاشات محیطی ناشی از حرکت قطارهای متروی شهری و بررسی اثرات آنها بر عملکرد تجهیزات و سلامت انسان
هصلاخ در این مقاله جزییات اندازهگیریهاي میدانی ارتعاشات محیطی در ساختمانی در شهر تهران بمنظور برآورد اثرات آنها بر عملکرد تجهیزات رایانهايو همچنین سلامت انسان ارائه شده است. اندازهگیریهاي میدانی انجام شده شامل برداشت و ثبت سه مولفه حرکتی سرعت زمین (دو مولفه افقی ویک مولفه قائم) میباشد که توسط حسگرهاي سرعت نصب شده در نقاط مختلف پی ساختمان صورت گرفته است. با توجه به اینکه منبع عمدهارتعاشات محیطی در محل مورد مطالعه، حرکت قطارهاي شهري در مجاورت ساختمان بوده است، بمنظور در نظر گرفتن تاثیر حرکت قطارهاي باسرعت، ظرفیت و نوع متفاوت، اندازهگیریهاي انجام شده در زمانهاي مختلف تکرار شدهاند. در نهایت رکوردهاي ثبت شده تحلیل آماري شده ومقادیر بیشینه دامنه ارتعاشات در نقاط مختلف و تغیرات زمانی آنها برآورد شده است. در نهایت مقادیر دامنه و محتوي فرکانس ارتعاشات با مقادیرمجاز مقایسه شده و اثرات آنها بر عملکرد تجهیزات و آرامش ساکنین مورد ارزیابی قرار گرفته است.
کلمات کلیدی :
ارتعاشات محیطی . قطار شهری . بیشینه سرعت زمین . بیشینه شتاب زمین . محتوی فرکانسی
اصلاح يك مدل كشان خميري به منظور شبيه سازي رفتار ناهمسان خاك هاي دانه اي
خلاصه ناهمساني يا وابستگي سختي، مقاومت برشي و رفتارهاي تغيير شكلي و تغيير حجمي خاك هاي دانه اي به امتداد تنشهاي اصلي نسبت به صفحهرسوب خاك، از سال ها پيش در بررسي هاي تجربي شناخته و پذيرفته شده است. يافته هاي نظري اخير نشان داده اند كه تنسورهاي بافت مرتبه دومي توانند بخوبي به عنوان ابزاري براي كمي سازي ناهمساني خاك هاي دانه اي بكار برده شوند. در اين مقاله، با وابسته سازي اتساع و مدول سختشوندگي خميري يك مدل رفتاري كشسان-خميري وابسته به حالت براي خاك هاي دانه اي به يك تنسور بافت مرتبه دو، توانايي شبيه سازي رفتارناهمسان خاك به مدل بخشيده شده است. توانمندي مدل رفتاري اصلاح شده در شبيه سازي رفتار زهكشي نشده نمونه هاي ماسه استاندارد تويورا در سلول سه محوري فشاري و كششي و همچنين مودهاي مختلف برش در سلول استوانه توخالي ارزيابي شده است.
كلمات كليدي:
ماسه . ناهمساني . مدل رفتاري . پارامتر حالت اتساعي . تنسور بافت . حالت بحراني
مطالعه آزمایشگاهی اثر الیاف فولادی وسنتتیک بر روی خواص مکانیکی و انرژی شکست بتن سبک حاوی لیکا
خلاصه از آنجا که کاهش وزن مصالح سازه ای به کاهش سرباره های وارد بر اجزا سازه ای و در نتیجه کاهش سطح مقطع المان ها و هزینه اجرایی می انجامد لذااستفاده از بتن سبک سازه ای توجه بسیاری از محققین را به خود معطوف کرده است.بتن مورد استفاده در این تحقیق بتن سبک حاوی دانه های رس منبسطشده )لیکا( است.از انجا که گسیختگی موادی که به وسیله سیمان تهیه شده و می شکند به علت ترد بودن آن می باشد از الیاف جهت رفع این نقیصه ، تثبیتترکها و استحکام کششی بتن می توان بهره برد. لذا هدف این پژوهش تاثیر الیاف فولادی و سنتتیک از نوع اجدار و تابیده بر خواص مکانیکی مطابقبر روی تیر های بتنی در درصدهای مختلف الیاف می باشد.نتایج این تحقیق نشان داد با RILEM و انرژیشکست مطابق استاندارد ASTM استاندارد افزایش الیاف تا درصدی مشخص رفتار مکانیکی و شکست بتن به طور چشم گیری بهبود می یابد.
مقایسه اثرات زیست محیطی تکنولوژي گازي کردن پلاسما در مقایسه با سایر روش هاي دفع پسماند جامد شهري
خلاصه امروزه با توجه به توسعه اجتماعی و اقتصادي عظیم، مسئولان مدیریت شهري با افزایش تولید پسماندهاي جامد، رشد فشار براي مدیریت پسماند جامد راتجربه میکنند. استانداردهاي پیشرفته زندگی ناشی از افزایش جمعیت منجر به افزایش تنوع زبالههاي تولیدي شده است به طوري که پسماندهاي جامد بهطور عمده به و سیلهي ترکیبی از روشهاي دفن، سوزاندن و کمپو ست، مدیریت می شوند. هرکدام از این روش ها م شکلاتی همچون کمبود زمین برايدفن پسماند، احتمال آلودگی آبهاي زیرزمینی، انتشار مواد شیمیایی ناشی از سوزاندن در هوا و چندین مشکل دیگر که به سلامت محیط زیست و انسانلطمه وارد میسازد را به همراه دارند. هدف از این مقاله، مقایسه کمی و کیفی روشهاي موجود کنترل مدیریت پسماند با روش گازي کردن پلاسما وبررسی مزیتها و محدودیتهاي اجراي این روش در کشور میباشد. از مزیتهاي مؤثر تبدیل به گاز کردن(گازي کردن)، تبدیل محتویات معدنیپسماندهاي جامد به گاز سنتز است که میتواند براي تولید گرما و برق مورد استفاده قرار بگیرد. همچنین از دیگر مزایاي این روش، ویترین کردن موادمعدنی به خاکستر شیشهاي با نفوذپذیري شیرابه خیلی کم است. پس از مطالعات صورت گرفته و با توجه به ماتریسهاي ارزیابی تشکیل داده شده، مشخص شد که روش گازي کردن پلاسما نسبت به سایر روشهاي دفع پسماند، از برتري بیشتري برخوردار است.
کلمات کلیدی :
گازي کردن . پلاسما . پسماند جامد . ماتریس ارزیابی . دفع پسماند جامد
این سایت در ستاد ساماندهی پایگاه های اینترنتی به ثبت رسیده است و تمامی محصولات و خدمات این سایت حسب مورد دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه می باشد همچنین فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران می باشد.